BASINA VE KAMUOYUNA: 9 Ağustos 2015 Tarihinde Yeni Şafak Gazetesi’nde Yer Alan ve Şahsımı İlgilendiren Haberle İlgili Cevap ve Düzeltme

BASINA VE KAMUOYUNA: 8 ve 9 Ağustos 2015 Tarihlerinde Kronolojik Sırayla Sabah, Takvim, Star, Akşam, Güneş ve Yeni Akit Gazeteleri ve Bu Gazetelerin Medya Gruplarındaki Diğer Yayın Organlarında Yer Alan ve Şahsımı İlgilendiren Haberlerle İlgili Cevap ve Düzeltme” başlığıyla http://koray.peksayar.org/8-ve-9-agustos-2015-tarihlerinde-basinda-yer-alan-haberler-hakkinda/ adresinde yayınlanan yazıya ek olan ve Yeni Şafak Gazetesi’ni ilgilendiren kısmıdır.

 

1. Yeni Şafak Gazetesi’nin 09/08/2015 günlü sayısında “Gezici bilirkişiden muhabire gözdağı telefonu” başlığıyla habere yer verilmiş ve haber içeriklerinde aralarında müvekkilimin de bulunduğu kişi ve kişiler ile ilişkilendirilmeye çalışılarak, Kamuoyu Önünde “İktidar Karşıtı Muhalif Olduğu, Hukuka Aykırı Taraflı Rapor Tanzim Ettiği ve Adaleti Yanılttığı, Gezi Eylemleri Provokasyoncusu” olarak sanki Hukuka Aykırı İllegal Bir Yapının Parçası olduğu ve dolayısıyla son günlerde kamu oyunda sıkça zikredilen PARALEL YAPI nın tetikçisi olduğu yönünde haberler ile ilişkilendirilerek, Görsel Resimleri de eklenmek suretiyle Paralel Yapının Yargı Uzantıları Haberlerine dahil edilerek İllegal Bir Oluşum İçerisinde olduğu ifade edilmiştir.

2. Haberde yer verildiği şekilde müvekkilim Tevfik Koray PEKSAYAR sözü edilen 06/03/2015 tarihinde sonuçlanan adli bilişim incelemesi sonucu kaleme aldığı 09/03/2015 tarihli raporun hazırlanmasında haberde ismi geçen şahıslardan Umut Oran’ın avukatı Haluk Pekşen’in talebi ve isteği üzerine müşterilik ve danışmanlık ilişkisi dışında haberde ismi geçen kişi ve kişilerden ya da illegal yapılar ile hiçbir münasebeti bulunmamaktadır. Bu nedenle haberde yer verildiği biçimde adı geçen Paralel Yapının Yargı Uzantısı , Paralel Yapının Tetikçisi ya da buna benzer illegal bir örgütün yöneticisi veya üyesi de değildir.

3. Ek’te yer verilen düzeltme metnimizin Anayasa’nın 32. Basın Yasası’nın da 14. maddesi gereğince tebliğinden itibaren yayımlanmasını ihtaren bildiririz.

Yeni Şafak Gazetesinin İnternet Baskısında 09/08/2015 Giriş Tarihli “Sümeyye Erdoğan’a Suikast Konuşmaları Sahte Çıktı” Başlıklı Haber Hakkında

Gazetenizin İnternet baskısında 12/08/2015 tarihinde, 09/08/2015 giriş tarihli “Sümeyye Erdoğan’a suikast konuşmaları sahte çıktı” başlıklı haber http://www.yenisafak.com/gundem/sumeyye-erdogana-suikast-konusmalari-sahte-cikti-2219648 adresinde yayınlanıp aynı 12/08/2015 tarihinde yayından kaldırılmıştır.

Ancak haber Google’ın tampon belleğinde https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:C5qWbHrJ_soJ:www.yenisafak.com/secim-2015/sumeyye-erdogana-suikast-konusmalari-sahte-cikti-2219648+&cd=1&hl=tr&ct=clnk&gl=tr adresinde sağlıklı olarak görüntülenebilmektedir.

Ayrıca haber Google ve diğer arama motorlarında da görülebilmektedir. https://www.google.com.tr/#newwindow=1&q=sumeyye-erdogana-suikast-konusmalari-sahte-cikti-2219648+3

Haber aşağıdadır:

yenisafak-silinens-erdogan-haberi-1yenisafak-silinens-erdogan-haberi-2yenisafak-silinens-erdogan-haberi-3

Haber başlığı fotoğrafı halen gazetenizin içerik dağıtım ağında (CDN)
http://img-yenisafak.mncdn.com/mnresize/619/1000/resim/imagecrop/2015/08/09/resized_f0901-63e9hsyk2.jpg adresinde bulunmaktadır:

resized_f0901-63e9hsyk2

Haber altı fotoğrafı da halen gazetenizin içerik dağıtım ağında (CDN) http://image.yenisafak.com/resim/upload/2015/08/09/762830748235.jpg adresinde  bulunmaktadır:

762830748235

Söz konusu fotoğrafların halen gazetenizin içerik dağıtım ağında (CDN) olması haberin yayınlandıktan sonra kaldırıldığına işaret etmektedir.

Haberde yer alan bilgiye göre söz konusu rapor muteberdir, bu raporla birlikte savcılıkça aldırılmış başka bir rapor da delil olarak dava açılmıştır.

İlk Sabah Gazetesi’nde yayınlandığı bilinen, sonrasında Akşam, Güneş, Star, Takvim, Yeni Akit ve gazeteniz Yeni Şafak’ta aynı metinle, kopyalama yapıştırma ile yayınlanan 09/08/2015 günkü haberde şahsıma “Gezici bilirkişi” ve yapılan bilimsel incelemeye de “tartışmalı bilirkişi raporu” denilmesinin yersiz, mesnetsiz ve iftira niteliği taşıdığının gazetenizce de yaptığı yayınla onandığı görülmektedir.

Daha sonrasında, gazetenizin haber kaynağınca sağlanan bilgiler kontrol edilmeksizin doğru sayılarak şahsıma hakaret içeren haberin yayınlanmaya devam edilmesine rağmen, bu haberin kaldırılmasını garipsiyor ve şiddetle kınıyorum.

Not: Bu metin ilgili gazetelerin sorumlu yazı işleri müdürüne 2 kez resmi tebliğgat olarak da iletilmiştir. Ancak, ilk tebliğgat kabul edilmemiş, 2. tebliğgata da resmi cevap süresi içinde yanıt verilmemiştir.

Yorumlar

comments

Yorum Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorum onaylama sistemi etkin; yorumunuzun yayınlanması biraz zaman alabilir.

Translate »

T. Koray Peksayar Blog is Stephen Fry proof thanks to caching by WP Super Cache